Gönderen Konu: Deliklitaş Tüneli 39 Yılda Tamamlanabildi  (Okunma sayısı 2767 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı Demirkanat / Kürşad YAVUZ

  • Administrator
  • Site Özel Üyesi
  • *****
  • İleti: 2584
Deliklitaş Tüneli 39 Yılda Tamamlanabildi
« : 12 Eylül 2012 / 22:14 »

Deliklitaş Tüneli 39 Yılda Tamamlanabildi


         

Sivas'ta 1973 yılında temeli atılan Deliktaş Tüneli, 39 yılda tamamlanabildi.

Deneme seferlerine başlanılan tünelin yapım süresince, 6 cumhurbaşkanı görev yaptı, 22 kez el değiştiren başbakanlık koltuğunda 14 farklı başbakan oturdu. Sivas-Erzurum-Kars tren yolu güzergahının 47.5 kilometre kısaltılması ve yolun rampa kısımlarında trenlerin seyrini kolaylaştırmak amacıyla 15 Kasım 1973'te, Tecer mevkisinde Deliktaş Tüneli inşaatına başlandı.
 
Fahri Korutürk'ün Cumhurbaşkanlığı, Naim Talu'nun Başbakanlığı döneminde yapımına başlanan tünel, tamamlanıncaya kadar 6 cumhurbaşkanı gördü, 22 kez el değiştiren başbakanlık koltuğunda 14 farklı başbakan oturdu. 17 Sivas Valisi gören tünelin yapımı başladığında bekçilik yapan Seyfettin Uğurlu'nun emekli olduğu, kendinden sonra bekçiliğe başlayan oğlunun da yakında emekli olacağı öğrenildi. Tünelde bugüne kadar 5 bin 330 kişi görev aldı, 8 işçi ise geçirdiği kazalar sonucu hayatını kaybetti.
Türkiye'nin en uzun demir yolu tüneli olduğu belirtilen Deliktaş Tüneli, aydınlatma sistemine sahip tek demir yolu tüneli olma özelliğini de taşıyor. 3,5 kilometrelik enerji nakil hattında 14'ü içeride 6'sı dışarıda olmak üzere 20 trafo, 285 armatör ve hareket sensörlü aydınlatma sistemi bulunuyor.
 
Yük trenleriyle deneme seferlerine başlandı
 
 TCDD 4. Bölge Müdürü Hacı Ahmet Şener, yaklaşık 50 kilometrelik Ulaş-Kangal varyantının Türkiye'nin batısını Sivas üzerinden doğuya bağladığını dile getirdi. Bu varyant üzerinde yer alan 5 bin 473 metre uzunluğundaki Deliktaş Tüneli'nin Türkiye'nin en uzun demir yolu tüneli olduğunu belirten Şener, şunları kaydetti:

''Tünelin yapımına 1973 yılında başlanmış ama 2003 yılına kadar ciddi bir ilerleme olmamış. 2003 yılından sonra Demir Yolları'mıza devredildi. 2006 yılından sonra da bir an önce açılması için çalışmalar başlatıldı. 5 bin 473 metre uzunluğundaki bu tünel tamamlanmıştı ama demir yolu ve diğer alt yapı eksiklikleri olduğu gibi duruyordu. 2006'dan sonra Demir Yolları'mız yoğun çalışma yaparak önce alt yapı eksiklerini, köprü eksiklerini, platform düzenlemelerini, dolgularını yaptı. 2009 yılının sonlarında da raylarının ve traverslerinin döşenmesine başlandı.''

2009 yılının sonunda ray ve traverslerin döşenmeye başladığını, 2010-2011 yılında sinyalizasyon, 2012 yılında ise aydınlatma işlemlerinin tamamlandığını belirten Şener, yük trenleriyle deneme seferlerine başladıklarını açıkladı. Şener, havalandırma ve yangın söndürme işlemlerinin de ihale aşamasında olduğunu anlatarak, ''Türkiye'nin konvansiyonel demir yolu hatlarındaki en uzun tünelinin yolcu ve işletme güvenliği açısından aydınlatma çalışmalarına başladık. Emniyetli çalışmak için aydınlatılmanın bitirilmesi gerekiyordu. Aydınlatma sistemi de bitirilmiş halde. TCDD konvansiyonel hatları içerisinde aydınlatma işlemi yapılmış ilk tünel'' diye konuştu. Tünelin resmi açılışının daha sonra planlanacağı kaydedildi.

Kaynak: http://www.sabah.com.tr/Yasam/2012/09/11/tunelin-sonu-39-yil-sonra-gorundu
« Son Düzenleme: 12 Eylül 2012 / 22:16 Gönderen: Demirkanat / Kürşad YAVUZ »
http://twitter.com/demiryolcuyuz

Türk milleti!

Ebediyete akıp giden her on senede, bu büyük millet bayramını daha büyük şereflerle, saadetlerle, huzur ve refah içinde kutlamanı gönülden dilerim.

Ne mutlu Türküm diyene!

Ankara, 29 Ekim 1933

Mustafa Kemal ATATÜRK

Çevrimdışı Ömer Tolga Sümerli

  • Administrator
  • Site Özel Üyesi
  • *****
  • İleti: 1666
Ynt: Deliklitaş Tüneli 39 Yılda Tamamlanabildi
« Yanıtla #1 : 13 Eylül 2012 / 09:39 »
Arada böyle güzel haberleri okumak çok iyi. Emeği geçenlere teşekkür ediyorum. Bu önemli proje sayesinde, hem trenler dik rampalardan kurtuluyor, hemde, yol 47,5km kısalıyor. Bu da önemli oranda enerji ve zaman tasarrufu demek. Senelerdir anlatmaya çalıştığım ve başta Rusya olmak üzere pek çok ülkenin de yaptığı hat rehabilitasyonu bu şekildedir. Mevcut yolun uzayan ve dik olan kısımlarını, olabildiğince kısaltıp, rampaları olabildiğince azaltmak veya eğimini azaltmak. Tabi gönül isterdi ki, çift hatta uygun bir altyapıyla bu iş yapılsaydı. Hızlı tren yapma performansımız, konvansiyonel hat yapmada da kendini gösterse neler olur aslında... Neyse... Tekrardan emeği geçen herkese teşekkür ediyorum. En azından, Ayaş tünelinin akıbetine benzer bir olay olmadı. Kars-Tiflis-Bakü bağlantısında önemli bir adım, fakat daha bitmedi. Ankara-Sivas arasını kestirmeden gidecek bir hat gerekiyor. Umarım bu hat, siyasilerin dediği gibi sadece hızlı tren hattı olmaz.


Saygılarımla.
« Son Düzenleme: 13 Eylül 2012 / 10:47 Gönderen: Ömer Tolga Sümerli »
Çalışmadan, Yorulmadan, Üretmeden Rahat Yaşamak İsteyen Toplumlar, Önce Haysiyetlerini, Sonra Hürriyetlerini, Daha Sonra da İstiklal ve İstikballerinin Kaybederler.
                                                                                                              Mustafa Kemal ATATÜRK

Çevrimiçi Göçebe (chomez)

  • Site Özel Üyesi
  • *****
  • İleti: 1012
Ynt: Deliklitaş Tüneli 39 Yılda Tamamlanabildi
« Yanıtla #2 : 13 Eylül 2012 / 21:46 »
 :)
Güzel haber..

Konuyla ilgilenenler için, Çin'lilerin 60'lı yıllarda işgal ettikleri Tibet'in başkenti Lhasa'ya yaptıkları demiryoluyla ilgili bir sunum var..

Seyrettiğinizde, ekonomi denen şeyin insanı nerelere neler döşemeye zorladığını görüyorsunuz..

Sömürgecilerin, işgal ettikleri yada sömürgeleştirdikleri ülkelerde yaptıkları ilk şey, demiryolu döşemek olmuştur. Doğal kaynakların süratli taşınması için, ulaşım için bu zorunlu görülmüştür. Diyeceksiniz ki dünyanın damı, çatısı sayılan Tibet'te doğal kaynak mı var? :)

Bu soru, çok hınzır ve baştançıkarıcı bir soru  ;)
...
Tibet çok farklı bir ülke, batılı eğitim almış bizler için kolay anlaşılabilecek bir ülke değil, dini inançları da öyle!

Ama doğal kaynaklarına ilişkin çeşitli rivayetler var, ABD'nin Çin'e sürekli Tibet sorunu çıkarması bu tezi destekler görünüyor,
efsane AGARTA ülkesine giriş o yöreden..
İster inanın ister inanmayın, intihar ettiğinde Hitler'in yanında Tibetli rahiplerin cesetleri de bulundu (ne alaka diyeceksiniz, demeyin, Hitler paranormal güçlere son derece tutkun biriydi),

Ama en önemlisi, halkın dini inançları nedeniyle Çin'e başkaldırısıydı!
Bu başkaldırı, bu direnme silahlı saldırı biçiminde olmasa da, hani bizim eski filmlerde vardı ya, 'bedenimi alabilirsin ama ruhumu asla!' tarzında bir direniş olduğundan Çin'li yetkilileri endişelendiriyor.
Bu nedenle de, bu dinsel inanç temelli sosyal yaşam örgüsünün, ekonomik ilişkilerin değiştirilmesi gerekiyordu, değişim için en kestirme yolu kullandılar, demiryolu döşediler!

Bir an düşünün, mütevazı yaşamı benimsemiş,
insanlarının yoldan çıkacakları,
ruhsal değerlerden çok dünyevi değerlere öncelik verecekleri
endişesiyle tekerleğin bile sokulmadığı ülkeye Çin'liler demiryolu döşedi >:(
...
Tibet'lilerin bağımsızlığını, ideallerini kafaya takmazsanız, seyretmekten çok keyif alacağınız bir video, öneririm.

http://www.youtube.com/watch?v=FARFPdFLO7o

Saygılar,


Paylaş delicious Paylaş digg Paylaş facebook Paylaş furl Paylaş linkedin Paylaş myspace Paylaş reddit Paylaş stumble Paylaş technorati Paylaş twitter
 


Deliklitaş Tüneli 39 Yılda Tamamlanabildi Benzer Konular

Demiryollarında Temiz Enerjiye Doğru - Belçika Güneş Tüneli Hizmete Girdi/Video
Belçika, Amsterdam - Brüksel hattının,  Antwerpen'in kuzeyindeki ormanlık alanından geçen kısmının üzeri kapatılarak, konulan fo... Devamı...

Gösterim: 3717 - Yanıt: 5 - Başlatan:Ömer Tolga Sümerli
Kar Tüneli İnşaatında Göçük; 2 Ölü 5 Yaralı
Kar Tüneli İnşaatında Göçük; 2 Ölü 5 Yaralı                                 25.06.2011 Saat: 10:54           Erzincan - Tunceli ... Devamı...

Gösterim: 2491 - Yanıt: 1 - Başlatan:Demirkanat / Kürşad YAVUZ
Ayaş Tüneli için ışık göründü
İlk harcı 1976 yılında atılan Beypazaarı ve İstanbul Demiryolu projesi kapsamında, Ayaş Tüneli için ’Işık göründü.’Beypazarı Bel... Devamı...

Gösterim: 1641 - Yanıt: 2 - Başlatan:Demirkanat / Kürşad YAVUZ
KAPLAN, Ayaş Tüneli ve tren yolu sorununu hatırlattı
Ak Parti Genel Sekreteri ve Ankara Milletvekili Haluk İPEK Beypazarı Belediye Başkanı Tuncer KAPLAN’a tebrik ziyaretinde bulundu... Devamı...

Gösterim: 895 - Yanıt: 0 - Başlatan:Demirkanat / Kürşad YAVUZ
Karaman: Beş yılda 13 Bolu Tüneli yaptık
28.02.2015 TürkiyeCumhuriyeti Devlet Demiryolları'nın (TCDD) eski Genel Müdürü Süleyman Karaman, göreve başlarken en büyük hayal... Devamı...

Gösterim: 740 - Yanıt: 0 - Başlatan:Demirkanat / Kürşad YAVUZ