Gönderen Konu: Demiryolları için de ‘babayiğit’ arıyoruz  (Okunma sayısı 3382 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimiçi Demirkanat / Kürşad YAVUZ

  • Administrator
  • Site Özel Üyesi
  • *****
  • İleti: 2651

TCDD Genel Müdürü Süleyman Karaman, havayolları gibi özel sektörün artık demiryolu işletmeciliğini de düşüneceğini belirterek, “Yeni bir kültür oluşturmayı hedefliyoruz. Biz de bu işte varız diyen babayiğit arıyoruz” dedi.
YERLİ otomobil markasından sonra demiryolları için de ‘babayiğit’ aranıyor.  Türkiye Cumhuriyeti Devlet Demiryolları (TCDD) Genel Müdürü Süleyman Karaman, demiryollarının özelleştirilmesi için özel sektöre çağrıda bulunarak, “Yeni bir demiryolu kültürü oluşturmayı hedefliyoruz. Biz de bu işte varız diyen babayiğit arıyoruz” dedi. Demiryolu kültüründen hızlı tren hatlarına kadar birçok konuda açıklamalarda bulunan Karaman, şöyle konuştu:

Artık sırada İstanbul var

“Bir yıl kaldı. Ankara-İstanbul YHT (Yüksek hızlı tren) ve Marmaray 30 Eylül’de açılıyor. Artık sırada İstanbul var. Eskişehir ve Konya yüksek hızlı trene alıştı, her yaştan, her meslekten insanımız YHT’yi artık kendi özel aracına tercih ediyor. Özel aracı olmayanları da biz götürüyoruz. Demiryolları altmış yıldır ihmal edilmiş. Diğer sektörler gelişmiş. Diğer ulaşım modlarında özel sektörün bir ağırlığı oluşmuş. Türk özel sektörü hükümetimizin demiryollarını bu kadar önemseyeceğini, devlet politikası haline getireceğini, demiryolu endüstrisinin oluşacağını aklına getiremiyordu. Hayal bile edemiyordu.”

Demiryolu konusunda devletin özel sektörün önünde gittiğini kaydeden Karaman, bundan sonra özel sektörün de teknolojisinden işletmeciliğine, aracından sinyaline ilgi duymasını beklediklerini ve ilk etkilerini gördüklerini belirtti. Karaman, “Yasayı bakanlığımız TBMM’ye gönderdi. TBMM’den geçerse, kısa bir geçiş süreci var. Böylece hatlar özel sektör işletmeciliğine açılacak. Bekliyoruz” dedi.

Zihinsel değişim olacak

Bu durumun demiryollarını olumlu etkileyeceğini kaydeden Karaman şunları söyledi: “Bir defa zihinsel olarak bile demiryolunu düşünmeyen Türk özel sektörü demiryolu işletmeciliğini düşünmeye başlayacak. Aynen hava yollarında olduğu gibi. İkincisi zaman içerisinde istihdamdan yeni teknolojilere, işletmecilikten eğitime yeni bir demiryolu ulaşım kültürü oluşacak. Dünyada her yeniliğe, her yeni uygulamaya tepki olur. Demiryolları satılıyor, yok özelleştiriliyor diye bir takım haberler çıkıyor. Aslı astarı yok. Demiryolu burada. Sadece işletme şartlarını taşıyanlara, hattan kira alarak işletmecilik hakkı vereceksiniz. Hem devlet olarak biz işleteceğiz, hem de biz de varız bu işte diyen babayiğit arıyoruz. “

Müşteri çıkmazsa TÜRKTREN var

MÜŞTERİ çıkmazsa ‘TÜRKTREN’in olduğunu kaydeden Süleyman Karaman, “Devlet işletmecisi. Türk Hava Yolları gibi. Yolumuza devam ederiz. Demiryollarının ayağa kalkması için yasa ve yapısal değişim zorunlu... Aynı anda hem altyapı yatırımı hem işletmecilik yapmanın zorluğunu demiryolları yeterince yaşadı.

Her yerden alacaklıyız

TCDD Genel Müdürü Süleyman Karaman, 2023 ve 2035 hedefleri olduğunu belirterek şöyle konuştu: “Kısa vadede 10 bin kilometre yüksek hızlı ve 4 bin kilometre konvansiyonel hat inşa etmek için yol haritamız hazır. Tartışmaların dışındayız. Bugüne kadar kim demiryollarına zerre kadar yatırım yapmış, hizmet etmişse bizim teşekkür borcumuz var. O tartışmada (Atatürk dönemi) bir şey karıştı. Demiryolları, dönemleri Cumhurbaşkanlarına göre ayırmıyor. Demiryolunun öncelikli ulaşım politikası olarak ele alınmasına yahut ihmal edilmesine göre ayırıyor. Biz demiryollarının kayıp yıllarını telafi etmek için, bu güne kadar harcanmayan parayı harcadık, verilmeyen mesaiyi verdik. Artık ihmal edilmek istemiyoruz. Hem demiryollarının Türkiye’de yatırım yapılan her kurumdan alacağı var. Altmış yıldır demiryollarının hakkı olan yatırım ödeneği başka yerlere verildi. Dolayısıyla her yerden alacaklıyız.”

Hürriyet
Kaynak:http://www.memurlar.net/haber/290606/
« Son Düzenleme: 01 Ekim 2012 / 10:31 Gönderen: Demirkanat / Kürşad YAVUZ »
http://twitter.com/demiryolcuyuz

Türk milleti!

Ebediyete akıp giden her on senede, bu büyük millet bayramını daha büyük şereflerle, saadetlerle, huzur ve refah içinde kutlamanı gönülden dilerim.

Ne mutlu Türküm diyene!

Ankara, 29 Ekim 1933

Mustafa Kemal ATATÜRK

Adk System Advertising


Çevrimdışı BURHAN_DURDU

  • Yeni Üye
  • *
  • İleti: 3
Ynt: Demiryolları için de ‘babayiğit’ arıyoruz
« Yanıtla #1 : 06 Şubat 2013 / 22:28 »
TCDD Genel Müdürü Süleyman Karaman bir yazısının sonunda demiryolu hakkında şöyle demekte "Artık ihmal edilmek istemiyoruz. 60 yıldır demiryollarının hakkı olan yatırım ödeneği başka yerlere verildi. Dolayısı ile her yerden alacaklıyız. Genel müdürümüz çok haklı. 60 yıldır tek tarflı yapılan karayolu yapımı ülkenin sorununu çözmedi. Karayolu ağırlıklı yapılanmanın 60 yıldır ülkeye zararını ve katliamını hesap edecek bir yiğit arıyoruz.
BURHAN DURDU
EMEKLİ KONTROLÖR

Çevrimdışı Göçebe (chomez)

  • Site Özel Üyesi
  • *****
  • İleti: 1072
Ynt: Demiryolları için de ‘babayiğit’ arıyoruz
« Yanıtla #2 : 08 Şubat 2013 / 01:15 »
Sayın Durdu,

Demiryollarının 60 yıldır ihmal edilmesinin yarattığı felaketin sonuçlarını hesaplayanlar oldu, makina mühendislerinden tutun da meslek odalarından sendikalara, akademisyenlere kadar bir çok insan, kendilerini nasıl adlandırıyorlar bilmiyorum ama bizler o tür insanları yurtsever diye adlandırıyoruz, bunun hesaplamalarını matematik ölçülerde hesapladılar!

Hesaplanmayan, ihmal edilmemiş olsaydı demiryollarının ülkemiz insanlarının yaşamında yaratmış olacağı ekonomik ve toplumsal dönüşümdür! Ve maalesef bugün Atatürk'ün gerçekleşir diye umut ettiği o dönüşümün gerçekleşmemesinin sonuçlarını her alanda yaşıyoruz!

Bu o kadar böyledir ki, yola bizden sonra sıfır sermaye ile çıkan bir çok ülke bugün bize sanayi ürünü satar durumdadır! Bakınız Rotem Hyundai, Hyundai, Samsung! 'japon malı, tapon malı' denirken benim çocukluğumda şimdi durum ortada!

Toplumsal dönüşüm dediğimizde, cumhuriyetin ilk yıllarının fotoğraflarıyla günümüz fotoğraflarında kadınlarımıza ve kız çocuklarımıza bakınız! hele hele o yılların idealleriyle günümüz ideallerine baktığınızda ne demek istediğim daha iyi anlaşılacaktır! İşin ironisi de sanırım, toplumsal değerlerin bozulmasından ve yozlaşmasından, muhalifleri 'toplumsal değerlere saygısızlık etmekle suçlayan' iktidarların sorumlu olmasıdır!

Diyeceğim o ki, demiryolu aşkı, cumhuriyet aşkıdır, demiryolu aşkı ilerlemeye, çağdaşlığa duyulan aşktır, özlemdir!

Bu açıdan bakıldığında da Süleyman Karaman'ın sözleri timsahın gözyaşları gibi geliyor :(

Saygıyla,

 



Paylaş delicious Paylaş digg Paylaş facebook Paylaş furl Paylaş linkedin Paylaş myspace Paylaş reddit Paylaş stumble Paylaş technorati Paylaş twitter
 


Demiryolları için de ‘babayiğit’ arıyoruz Benzer Konular

NE İSTİYORUZ?
[img]http://img.webme.com/pic/t/t Devamı...

Gösterim: 2126 - Yanıt: 1 - Başlatan:Trenci96
Devlet demiryolları satış için yeni patrona hazırlanıyor Hazırlanan ka...
Devlet demiryolları satış için yeni patrona hazırlanıyor Hazırlanan kanun taslağıyla Türk Demiryolları Kurumu ve Türk Demiryolla... Devamı...

Gösterim: 3299 - Yanıt: 1 - Başlatan:Demirkanat / Kürşad YAVUZ
Daha iyiyi sunabilmek için hosting değişikliği yapıyoruz.
Değerli Demiryolcuyuz.biz ailesine daha geniş imkanlar sunabilmek için Hosting değişikliği yapıyoruz.Bu nedenle, 01.08.2011 tari... Devamı...

Gösterim: 1859 - Yanıt: 1 - Başlatan:Demirkanat / Kürşad YAVUZ
Çin'den demiryolları için 100 milyar dolar yatırım
Çin'den demiryolları için 100 milyar dolar yatırım.Çin Demiryolları Bakanı. 2012 de ülkenin toplam 5 bin 200 kilometre demiryolu... Devamı...

Gösterim: 1435 - Yanıt: 0 - Başlatan:Demirkanat / Kürşad YAVUZ
Şehitlerimizi Minnetle Anıyoruz.

Gösterim: 1130 - Yanıt: 1 - Başlatan:Demirkanat / Kürşad YAVUZ