Gönderen Konu: YOL PERSONELİ YOLDA ÖLMESİN  (Okunma sayısı 43164 defa)

0 Üye ve 7 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı Demirkanat / Kürşad YAVUZ

  • Administrator
  • Site Özel Üyesi
  • *****
  • İleti: 2584
YOL PERSONELİ YOLDA ÖLMESİN
« : 17 Eylül 2012 / 13:56 »

YOL PERSONELİ YOLDA ÖLMESİN


2011 Haziranda Karabük'te ve 2012 Eylülde Çankırı'da yaşanan, yol personelini taşıyan araçların tren veya başka bir yol aracına çarpışmasıyla oluşan kazalarda, can kayıpları yaşanmıştır.






14.09.2012 Çankırı Kazası

Her iki kazada da, anlık hatalar ve yeterli iletişimin sağlanamaması, kazaların oluşumunda önemli bir faktör olmuştur. Son yıllarda her türlü ulaşım modunda gelişen teknolojiler, başta insan hatalarını asgariye indirecek sistemler niteliğindedir. Demiryolu taşımacılığında, güvenliği arttıracak sistemlerden biride aşağıda tanıtım yazısı bulunan sistemdir. Bu sistem, iletişimin sağlanamadığı, sinyalizasyonunda çalışmadığı durumlarda, yolda kalan treni, aynı hat üzerindeki diğer trenlere haber vermesinin yanında, yol personel ve araçlarının hatta olup olmadığını, aynı hat üzerindeki, diğer tren veya araçlara bildirmesi ile can ve mal güvenliği sağlamaktadır.


Sistem tanıtımı:

Kaynak:  http://www.demiryolcuyuz.biz/forum/cesitli-sebeplerle-yolda-kalan-trenin-durumunun-diger-trenlere-bildirilmesi-t1551.0.html


Son yaşadığımız, iki personelin hayatını yitirdiği kaza, yol personelini taşıyan araçların tren veya başka bir yol aracına çarpması şeklinde meydana gelmiştir. Tek hatlı işletmeciliğin getirdiği sorunların yanısıra, olası bir sinyalizyasyon arızası veya haberleşme ya da her ikisinin birden arızalanması durumları ya da, haberleşmenin sağlanamadığı zamanlar, kazayı oluşturan nedenlerin başında gelmektedir. Dünya geneline baktığımızda, ülkemizdeki hat yapısına benzer, kısaca tek hatlı işletmecilik yapan bazı hatların olduğu da bir gerçektir. Hatta gelişmiş ülkelerden, Amerika'nın pek çok yerinde ve İngiltere'de ikincil hat olarak nitelendirilen, öncelikli olarak ağır yük taşımacılığının yapıldığı hatları örnek gösterebiliriz.  Sistemli bir sinyalizyasyonun yanısıra, bu sinyalizyasyonun arızalanabilmesi ihtimali ve sinyalizyasyonsuz hatlarda tren takibi veya arızalanan bir trenin imdat sinyalini, karşı yönden ya da arkadan gelen trene duyurabilmesi için bazı sistemler geliştirilmiştir. Amerika, Asya ve Afrika gibi geniş coğrafyaya sahip ve tek hatlı işletmecilik yapılan bölgelerde, haberleşmenin kısıtlı olduğu yerler mevcuttur.  Bu sistem, arıza yapan bir trenin, imdat sinyalini, karşı yönden gelen veya arkadan gelen bir trene duyurmakla kalmıyor, GPS aracılığıyla uydu üzerinden trafik kontrol merkezine bilgi veriyor. Ayrıca trafik kontrol merkezi, bilgisayar ekranından trenin nerede olduğunu da görebiliyor. Sistem, lokomotife ve son vagona konulan iki parça şeklindedir. Aşağıdaki resimde görüldüğü gibi, son vagona takılan parçadan bir kablo çıkar ve bu kablonun ucundaki sensör ise, fren hortumunun ucuna bağlıdır. Tren herhangi bir sebeple, fren yaptığında veya yapmak zorunda kaldığında, cihaz bu sensör aracılığıyla durumu algılar ve hemen uydu üzerinden, trenin durduğu bilgisini merkeze iletir. Şayet son vagon tünel içerisinde ise, gönderdiği radyo dalgaları ile lokomotifteki cihaz sayesinde, uyduyla iletişime geçer. Şayet bu da olmazsa, bu radyo sinyallerini, arkadan veya karşı yönden gelen trendeki cihazlar, arıza yapan trene doğru yaklaştıkça daha kuvvetli biçimde algılamaya başlarlar. Bu sinyali algılayan cihazın verdiği uyarı sonucu, diğer trenin makinisti treni durdurarak olası bir kaza engellenmiş olur. Ayrıca son vagondaki cihaza deray sensörleri de takılabilmektedir. Bu sayede trenin fren yapma sebebinin deraydan olup olmadığını, trafik kontrol merkezi görebilmektedir.

 
Bunun haricinde, yol bakım / onarım çalışmalarında kullanılan, personel taşıyıcı veya iş makinelerine de bu cihazlar (alıcı-verici kısmı aynı araçta olmak üzere) takılabilir. Bu sayede, hem yol çalışmalarında güvenlik sağlanmış olur, hemde, bu çalışmalar için personel taşıması yapıldığında, karşı yönden veya arkadan gelen trenlerin bu araçlara çarpma olasılığı ortadan kalkar. Yalnızca, burada belirtilmesi gereken bir nokta ise, bu cihazın frenler devreye girdikten sonra çalışması durumudur. Aynı hat üzerinde karşılıklı veya aynı yöne hareket eden (öndekinin daha yavaş gittiğini varsaydığımızda) araçlar için, sistemde yapılacak basit bir ayar ile güvenlik sağlanabilir. Özellikle yol bakım ve personel taşıyan araçlara takılan sinyal alıcı-verici cihaz, sürekli çalışır duruma getirilerek, sinyal vermesi sağlanır. Bu araç, yolda iken, aynı yolda olan tren veya lokomotifteki alıcı, belli bir mesafeye yaklaşınca, bu sinyali görerek, ya güvenli hıza (maksimum 30km/saat) düşer, ya da durur. Ayrıca, güvenli hızla seyir durumunda, lokomotifte bulunan cihaz sayesinde yardım sinyal butonuna basarak sinyal gönderip, yol çalışması yapan araca, ikaz gönderebilir. Güvenli hızla giderken, lokomotifteki cihaz, sinyalin sürekli güçlendiğini gösteriyorsa, yoldaki araca yaklaşıyor demek olur. Aynı şekilde yol aracındaki cihaz da, benzer belirtiler yapıyorsa, hareket eden tren veya araç durur. Bu sayede olası bir kaza önlenmiş olur.
 
Sistemin değişik varyasyonları mevcuttur. Sadece radyo sinyali göndererek arkadaki veya karşıdan gelen treni uyardığı gibi, sadece GPS veya her ikisinin birden olduğu şekilde tasarlanmış sistemler vardır. Hattın geçtiği bölgeler, tren ve tünel uzunlukları gibi durumlar, kullanılacak olan sistemin niteliğini belirlemektedir.
               
                                    Kabin Ünitesi                                          Son Vagona Takılan Ünite


Web sayfası: http://www.inteletrack.co.za


Yukarıda bahsi geçen veya buna benzer bir şekilde, sadece dijital radyo sinyalleri ile uyarı ve güvenlik sağlayan, montajı kolay olan bir cihazla, bu kazalar ve ölümler olmayabilir. Mevcut demiryolu hatlarımızın çok büyük bir bölümü tek hat şeklinde olup, bu durum, özellikle ters yöne giden tren ve demiryolu araçlarının, karşılıklı çarpışarak kaza yapma olasılığını da yükseltmektedir. Yukarıda bahsi geçen cihaz ve benzerleri, günümüz teknolojisine göre basit sistemlerdir.

Demiryolu yöneticilerimizden ricamız, bu veya benzeri sistemlerin, ivedilikle temini, yol bakım - onarım araçları ve trenlere montajıdır.

Teknolojiyi tanıtma amacımız; Kuruluşumuza ve demiryolu camiasına olan sorumluluğumuzdan dolayı can ve mal kayıplarının önlenmesidir.


YOL PERSONELİ YOLDA ÖLMESİN.


Saygılarımızla.


Ömer Tolga Sümerli          -           Kürşad Yavuz
http://twitter.com/demiryolcuyuz

Türk milleti!

Ebediyete akıp giden her on senede, bu büyük millet bayramını daha büyük şereflerle, saadetlerle, huzur ve refah içinde kutlamanı gönülden dilerim.

Ne mutlu Türküm diyene!

Ankara, 29 Ekim 1933

Mustafa Kemal ATATÜRK

ysunbul.1

  • Ziyaretçi
Ynt: YOL PERSONELİ YOLDA ÖLMESİN
« Yanıtla #1 : 17 Eylül 2012 / 15:42 »
    Aslında Geçtiğimiz yıllarda SAVRONİK.A.Ş.nin benzer bir Projesi (EUS 2001) TCDD'ye önerilmişti,kısaca şöyle özetliyeyim;Yol Personelinin çalışma emniyetini Sağlayan,Tren(ler)e çalışma ihbarı yapabilen,gerektiğinde Çalışma alanına girilmemesi gereken hallerde Sinyali Kapatabilen(Kırmızı) GPS sistemi ile hem Treni,hem de çalışanı sesli ve ışıklı olarak ta uyaran bir sistem,HIZLI TREN ATS Testleri sırasında bu sistem hakkında Personel den olumlu görüşler vardı,daha da geliştirilebilme imkanına sahip EUS  2001 Projesi sanırım ihtiyacı karşılayacaktır,ben Emekli Demiryolcu olduğum için bu Sistem Yol Personeli emniyeti,aynı zamanda Tren Trafiği emniyeti açısından çok önemli olduğu kanısındayım,Gerekirse bu konuda detaylı bilgilendirmeler yetkililer tarafından yapılabilinir,İyi günler Dilerim
Yusuf SÜNBÜL.

Çevrimdışı Ömer Tolga Sümerli

  • Administrator
  • Site Özel Üyesi
  • *****
  • İleti: 1666
Ynt: YOL PERSONELİ YOLDA ÖLMESİN
« Yanıtla #2 : 17 Eylül 2012 / 15:55 »
Güzel bir çalışma olmuş. Paylaşımınız için teşekkür ederim Sayın ysunbul.1. Yanlış anlamadıysam GPS tabanlı iletişim kullanıyor. Yukarıdaki veya benzeri sistem GPS'in yanında kendi radyo sinyallerini de kullanıyor. Bu da GPS'in çalışmadığı tüneller için önemli bir avantaj sağlıyor.
Saygılarımla.
Çalışmadan, Yorulmadan, Üretmeden Rahat Yaşamak İsteyen Toplumlar, Önce Haysiyetlerini, Sonra Hürriyetlerini, Daha Sonra da İstiklal ve İstikballerinin Kaybederler.
                                                                                                              Mustafa Kemal ATATÜRK

ysunbul.1

  • Ziyaretçi
Ynt: YOL PERSONELİ YOLDA ÖLMESİN
« Yanıtla #3 : 17 Eylül 2012 / 16:36 »
  Ömer Bey,amacım sizin öneri projenize karşı çıkmak değil,bilhassa desteklemek amacı ile bilgilendirmek istedim,bu tür emniyet sistemlerinin dünyada örnekleri çoktur Mutlaka,ancak yerli üretimin olması ve maaliyetinin daha düşük olabileceği varsayımı ile mevcut sisteme entegre etme kolaylığıda bulunan bir projenin hayata geçirilmesi,can ve mal kayıplarını önleyecektir.Bu sistem tasarım aşamasında ve uygulama alanında Tabii ki Sadece CPS tabanlı olarak düşünülmedi,zaten tüm emniyet sistemlerinde bir veya iki sistem baz alınmaz,tüm şartlarda çalışabilecek,birbirini tamamlayan ve gerçek bilgi,veri ve iletişim sağlayan sistemler uygulanabilinir,Sistemin teknik bilgileri ve proje protatip'i zamanında yetkililerine sunum yapılmıştı,konu aşama kaydedildiğinde yetkili ve donanım bilgili kişiler tüm detayları vereceklerdir.
  Ömer Bey bu konuda yüz yüze de görüşe biliriz,Önümüzdeki hafta İzmirde olacağım,Mesajınıza iletişim bilgilerimi gönderiyorum,İyi günler.Yusuf SÜNBÜL

Çevrimdışı Ömer Tolga Sümerli

  • Administrator
  • Site Özel Üyesi
  • *****
  • İleti: 1666
Ynt: YOL PERSONELİ YOLDA ÖLMESİN
« Yanıtla #4 : 17 Eylül 2012 / 16:54 »
Estağfurullah, benim kesinlikle öyle bir düşüncem olmadı. :) Mesajlaşmanın dezavantajı bu olsa gerek. Düşünceler tam aktarılamıyor. Ben de elektronik teknisyeni olarak merakımdan dolayı bu cevabı yazmıştım. Sadece GPS olmaması tabi ki iyi. Zaten tüm amacımız can ve mal kaybı olmasın, basit önlemlerle canlar yitirilmesin diye. Umarım proje hayata bir an önce geçer. Tekrardan paylaşımınız ve bilgilendirmeniz için teşekkür ederim.
Yüz yüze görüşebilmek dileğimle. İyi günler, iyi yolculuklar dilerim.

Çalışmadan, Yorulmadan, Üretmeden Rahat Yaşamak İsteyen Toplumlar, Önce Haysiyetlerini, Sonra Hürriyetlerini, Daha Sonra da İstiklal ve İstikballerinin Kaybederler.
                                                                                                              Mustafa Kemal ATATÜRK

Çevrimdışı Demirkanat / Kürşad YAVUZ

  • Administrator
  • Site Özel Üyesi
  • *****
  • İleti: 2584
Ynt: YOL PERSONELİ YOLDA ÖLMESİN
« Yanıtla #5 : 17 Eylül 2012 / 23:13 »
TÜM DEMİRYOLU CAMİASINA ULAŞMAK İÇİN LÜTFEN PAYLAŞIN.

ARTIK, CANLARIMIZ VE CANIMIZ YANMASIN !..
http://twitter.com/demiryolcuyuz

Türk milleti!

Ebediyete akıp giden her on senede, bu büyük millet bayramını daha büyük şereflerle, saadetlerle, huzur ve refah içinde kutlamanı gönülden dilerim.

Ne mutlu Türküm diyene!

Ankara, 29 Ekim 1933

Mustafa Kemal ATATÜRK

Çevrimdışı Demirkanat / Kürşad YAVUZ

  • Administrator
  • Site Özel Üyesi
  • *****
  • İleti: 2584
Ynt: YOL PERSONELİ YOLDA ÖLMESİN
« Yanıtla #6 : 19 Eylül 2012 / 17:13 »
Sayın Ömer Bey ve Destek Veren Değerli Arkadaşlar,

Genel Müdürlükteki arkadaşlarımız "İnnotrans" fuarına katılan TCDD ekibe "YOL PERSONELİ YOLDA ÖLMESİN" kampanya yazımızı göndermişler ve konu hakkında teknolojik tanıtımları incelenmesini istemişler.

Bu hasas konuda demiryolculara direkt veya yazımızı paylaşarak destek veren tüm arkadaşlarımıza teşekkürlerimi sunuyorum.

Herzaman çalışanı ve ailesiyle mutlu bir demiryolu camiası olmak dileklerimle..
http://twitter.com/demiryolcuyuz

Türk milleti!

Ebediyete akıp giden her on senede, bu büyük millet bayramını daha büyük şereflerle, saadetlerle, huzur ve refah içinde kutlamanı gönülden dilerim.

Ne mutlu Türküm diyene!

Ankara, 29 Ekim 1933

Mustafa Kemal ATATÜRK

Çevrimdışı Ömer Tolga Sümerli

  • Administrator
  • Site Özel Üyesi
  • *****
  • İleti: 1666
Ynt: YOL PERSONELİ YOLDA ÖLMESİN
« Yanıtla #7 : 19 Eylül 2012 / 17:26 »
Umarım kısa sürede faydalı gelişmeler sağlanır. Bir de sendika ve dernekler biraz daha duyarlı olsalar...


Saygılarımla.
Çalışmadan, Yorulmadan, Üretmeden Rahat Yaşamak İsteyen Toplumlar, Önce Haysiyetlerini, Sonra Hürriyetlerini, Daha Sonra da İstiklal ve İstikballerinin Kaybederler.
                                                                                                              Mustafa Kemal ATATÜRK

SERHAT YOLCU

  • Ziyaretçi
Ynt: YOL PERSONELİ YOLDA ÖLMESİN
« Yanıtla #8 : 22 Eylül 2012 / 16:26 »
:)
Yol ekiplerinin tümünde telsiz yok daha..
Bir Şubenin Telsiz sayısı, o Şubenin Memur personel sayısı +10 olmalıdır.. daha bu sağlanamadı..

Çevrimdışı Ömer Tolga Sümerli

  • Administrator
  • Site Özel Üyesi
  • *****
  • İleti: 1666
YOL PERSONELİ YOLDA ÖLMESİN GAZETE YOLDERİZ DE
« Yanıtla #9 : 04 Mart 2014 / 13:28 »
YOLDER'in yayımladığı YOLDERİZ gazetesinin yeni sayısında ilgili yazının düzenlenmiş hali mevcut. 12. sayfada. Fakat ilgilenen arkadaşlar için gazetenin geneli oldukça iyi. Yazının ilk halinden bugüne kadar emeği geçen herkese sonsuz teşekkürler.

http://www.yolder.org.tr/wp-content/uploads/2014/03/YOLDERIZ_SAYI07.pdf


Saygılarımla.
Çalışmadan, Yorulmadan, Üretmeden Rahat Yaşamak İsteyen Toplumlar, Önce Haysiyetlerini, Sonra Hürriyetlerini, Daha Sonra da İstiklal ve İstikballerinin Kaybederler.
                                                                                                              Mustafa Kemal ATATÜRK

nilselo

  • Ziyaretçi
Ynt: YOL PERSONELİ YOLDA ÖLMESİN
« Yanıtla #10 : 09 Mart 2015 / 17:59 »
fotoselli kapı nedir ?


Fotoselli kapılar fotosel sistemi ile fotosel ise fotodirençler sayesinde oluşur.
Fotodirençler veya LDR (lightdependentresistor)  ler, ışık ortamına göre değeri değişen dirençlerdir. (Yaygın halk deyimi ile fotosel) LDR  ler genellikle kadmiyum sülfidden (CdS) yapılmış, maruz kaldığı ışık yoğunluğuna göre değeri değişen bir dirençtir. Işık yoğunluğu düşünce direnç değeri yükselir. Karanlıkta 100 kW olan değer, günışığında 10 kW’a kadar düşebilir.

Bu sensör görünen ışığa çok duyarlıdır.CdS fotodirençlerin renk hassasiyeti insan gözüne çok benzer. Sensör siyahı, renkleri, gölgeli bölgeyi, ışık değişikliklerini aşağı yukarı insan gözü gibi algılar.Fotoseli kapı işlerinde kullanılmaktadır.
Bu elemanın bir kontrol kartının analojik girişine arayüz bağlantısı çok kolaydır. LDR ile seri olarak bağlanan bir direnç yeterlidir. Her iki elemanın arasından bir gerilim çıkışı alınır. Böylece, değeri ışıkla değişen bir gerilim bölücü bir köprü elde ederiz. Bu devre ile direnç varyasyonlarını, gerilim varyasyonlarına çevirme imkanına sahip oluruz. Transistörlü basit devrelerlede, alınan bu farklı sinyaller operasyonel amplifikatörler tarafından işlenebilir. LDR ye seri bağlanan direncin, ayarlanabilir değişken bir direnç olması, foto direncin hasaslık ayarında bizlere yardımcı olur.

Bu sensörün çalışmasını iyileştirmek, parazit ışınlardan korumak için  LDR yi küçük bir siyah tüpün içine yerleştirebiliriz. Böylece, sensör daha direktif olacaktır. Sadece, üstüne doğrudan yönlendirilen ışığı algılayacaktır.Fotosel yöntemi sayesinde yapılan işlerden biriside fotoselli kapı dır. Günümüzde fotoselli kapı kullanımı kolay ve şık tasarımı ile göz doldurmaktadır. Şehirlerimizdeki modülerliğin bir parçası haline gelen fotoselli kapı her alanda kullanılmaya başlamış ve özellikle estetik açıdan ön plana çıkmaktadır.
Algılama özelliğine sahip olan fotoselli kapı sayesinde kış günlerinde ısı enerjisi tasarrufuda mümkün olduğu gibi yaz günlerinde de klimanın etkili çalışabilmesi anlamında adeta bir görevli vazifesi gören fotoselli kapı işlevini tam anlamıyla görmektedir.


Paylaş delicious Paylaş digg Paylaş facebook Paylaş furl Paylaş linkedin Paylaş myspace Paylaş reddit Paylaş stumble Paylaş technorati Paylaş twitter
 


YOL PERSONELİ YOLDA ÖLMESİN Benzer Konular

Yolda ters viraj, tren kazalarını tetikliyor.
Yolda ters viraj, tren kazalarını tetikliyorKaraköy-Bilecik Karayolu'nu kullanan araçların, ters eğimin ve merkezkaç kuvvetinin ... Devamı...

Gösterim: 4752 - Yanıt: 5 - Başlatan:Demirkanat / Kürşad YAVUZ
ÖZEL SEKTÖRE TRENDE İNDİRİM YOLDA
İş dünyası temsilcilerinin, "TCDD taşımada teşvik kapsamanıda özel fiyat uygulasın" talebine, TCDD’de de sıcak baktı.  TCDD Gene... Devamı...

Gösterim: 1353 - Yanıt: 0 - Başlatan:Makinist_26/ Kenan ÖZCAN
Çeşitli Sebeplerle Yolda Kalan Trenin Durumunun Diğer Trenlere Bildirilmesi
Merhaba Değerli Arkadaşlarım.Son yaşadığımız ve bir makinist arkadaşımızın hayatını yitirdiği kaza, arıza nedeniyle duran bir tr... Devamı...

Gösterim: 6392 - Yanıt: 7 - Başlatan:Ömer Tolga Sümerli
Hızlı Tren Yolda Kaldı
Ankara-Eskişehir seferini yapan Yüksek Hızlı Tren (YHT), Beylikköprü-Biçer istasyonları arasında arıza yaptı.Alınan bilgiye göre... Devamı...

Gösterim: 3792 - Yanıt: 4 - Başlatan:Demirkanat / Kürşad YAVUZ
Ulaşımda Yeni Öneri / Yoldaş Araba
 Haber ilgimi çekti.Neden derseniz, bir tasarrufa dönük, iki zamandan kazanım, üç paylaşım ve dayanışma ruhunu tazeliyor, dört h... Devamı...

Gösterim: 845 - Yanıt: 0 - Başlatan:Göçebe (chomez)